22 Αυγούστου 1931.Μπράβοι,πυροβόλησαν για να σκοτώσουν τον Βασίλη Αυλωνίτη.και τα αίτια αναλυτικά - New Planet

Header Ads

22 Αυγούστου 1931.Μπράβοι,πυροβόλησαν για να σκοτώσουν τον Βασίλη Αυλωνίτη.και τα αίτια αναλυτικά

22 Αυγούστου 1931.Μπράβοι, του Βενιζελικού Παρακράτους πυροβόλησαν για να σκοτώσουν τον Βασίλη Αυλωνίτη.και τα αίτια αναλυτικά 

αναδιμοσιευση απο το μπλογκ deltio11.blogspot.gr/ του Σπυρου Χατζαρα 

Στο θέατρο Περοκέ που έπαιζε την επιθεωρησιακή οπερέτα «ΚΑΤΕΡΓΑΡΑ» των Κίμωνα Καπετανάκη και Μίμη Κατριβάνου. που οι εφημερίδες του Βενιζέλου την αποκαλούσαν «κίτρινο θέατρο».  Το Βενιζελικό καθεστώς ανέσυρε μια  αστυνομική διάταξη του 1895 περί ελέγχου του περιεχομένου των θεατρικών έργων και τα Αστυνομικά Τμήματα άρχισαν να στέλνουν έγγραφα στα θέατρα της περιοχής τους που έπαιζαν επιθεωρήσεις, ζητώντας να αφαιρεθούν οι σκηνές που σατίριζαν «πολιτικά εν γένει και επίσημα πρόσωπα». Η «Ακρόπολις» στο φύλλο  της 19ης Αυγούστου έγραφε ότι δόθηκε  προθεσμία τεσσάρων ημερών για το «ψαλίδι» και προειδοποιούσε τους υπεύθυνους των θεάτρων ότι εάν δεν συμμορφώνονταν «προς τας υποδείξεις» θα ακολουθούσε ποινική δίωξη.

Ο Βενιζέλος ήταν στη δύση του .Η κατάσταση ήταν έκρυθμη μετά το οικονομικό κραχ του 1929, και η δυσαρέσκεια στο πρόσωπο του Ελευθερίου Βενιζέλου και των Φιλελευθέρων ήταν έντονη. 

Τα 2 μεγάλα σκάνδαλα της εποχής ήταν η υπερτιμολόγηση του ψωμιού και η νοθευμένη κινίνη. Το σκάνδαλο του βενιζελικού Κινίνου είχε πάρει τεράστιες διαστάσεις, όπως και το σύνθημα «Κάτω οι κλέφτες».
Το θέατρο Περοκέ ήταν κατάμεστο όπως κάθε βράδυ. 
Ο 27χρονος τότε, Βασίλης Αυλωνίτης, είχε βγει στην σκηνή, με το νούμερο «Κοσμογονία», που έκανε  σατιρικό… απολογισμό, «της δημιουργίας νέων αξιών και φυσιογνωμιών κατά την εποχήν αυτήν». 

Ο   Αυλωνίτης, κατ’ απαίτηση του κοινού («μπιζάρισμα») είχε επιστρέψει στη σκηνή για  τέταρτη φορά τραγουδώντας το κουπλέ του νούμερου , που έλεγε: «Απ’ το Βενιζέλο βγήκε η αλήθεια από τους υπουργούς τα κολοκύθια.
Από τον πόλισμαν βγήκε το πλημμέλημα κι απ’ το Μαρή βγήκε το έλλειμμα . Από τον Γαλόπουλο η αθωότης  και από το φιλότιμο ο Καραπαναγιώτης».
Ο Μαρής ήταν , υπουργός Οικονομικών , ο Ευστράτιος Γαλόπουλος, διευθυντής του Χημείου του Κράτους και ο Βύρων Καραπαναγιώτης, υπουργός Συγκοινωνιών και μετέπειτα Εσωτερικών.Ξαφνικά σηκώθηκαν από τις πρώτες θέσεις 4 άντρες. Όρμησαν στη σκηνή, έριξαν κάτω τα σκηνικά και ο ένας εξ αυτών έβγαλε περίστροφο και πυροβόλησε τον Αυλωνίτη, αλλά η σφαίρα βρήκε τον τεχνικό του θεάτρου Παναγιώτη Μωραΐτη.



Οι πυροβολισμοί συνεχίστηκαν και τραυματίστηκαν ο λογιστής, ένας ηλεκτρολόγος και μια ηθοποιός. Τους Μπράβους τους έπιασε ο κόσμος που τους παρέδωσε στην Αστυνομία. 
Την επομένη του εγκλήματος η εφημερίδα «Ελεύθερος Ανθρωπος», έγραψε ότι ο διευθυντής της Αστυνομίας, Νάσκος που οι συγγραφείς κάλεσαν, να παρακολουθήσει την παράσταση, (μετά την αστυνομική διαταγή για περικοπή σατιρικών σκηνών), «ωμολόγησε ότι ουδεμία επιλήψιμος σκηνή υπήρχεν εις το όλον έργον» , αλλά επέστησε, «την προσοχήν των συγγραφέων επί του ενδεχομένου μιας ομαδικής εναντίον του θεάτρου επιθέσεως». «Εάν κανένα βράδυ σας επιτεθούν τίποτε μπράβοι εγώ απεκδύομαι πάσης ευθύνης», είχε δηλώσει.
Το Περοκέ μετά από λίγες μέρες, συνέχισε κανονικά τις παραστάσεις του αλλά η επιθεώρηση είχε λογοκριθεί προκειμένου να αποφευχθούν παρόμοια σκηνικά.
Ο Αυλωνίτης έκανε χρόνια να ξαναβγεί σε αθηναϊκή σκηνή.

σημειώσεις στοιχείων του μπλοκ μας
 τι γινόταν τότε  

ΚΑΤΑΡΓΙΣΗ ΤΗΣ ΖΕΑΣ 

Τοτε ο Βενιζέλος ειχε περάσει νομοσχέδια να καταργηθούν πολλά ελληνικά προϊόντα και να δώσει σε δικούς του ανθρώπους τις νέες καλλιέργειες
...Οπως την κατάργηση του δικοκου σιταριού ΖΕΑ  [με υπερφολογιση και καψιμο]  και να επιτρέψει μόνο την καλλιέργεια του λευκού σιταριού που μέχρι τότε θεωρείτο οτι ήταν τροφή για τα ζωντανά,,,,σε φίλο του οι μύλοι,,και η η διακίνηση,,,με συνέπειες καταστροφικες σε  οποιον δεν συμμορφωνονταν με το διάταγμα,,,

ένυδρο βαμαβακι .. αντι κλωστικης κανναβης 

Επισης την κατάργηση της κάνναβης της κλωστικής που έφτιαχναν απο φιλμ υψηλής ευκρίνειας μεχρι καραβόπανα ανθεκτικοτατα και ρούχα ,,,εμπλουτισμενα με γομαλάκα γινόντουσαν τέλεια νιτσεράδα ΑΔΙΑΒΡΟΧΟ ΡΟΥΧΟ  για τους αμαξάδες και τους ναυτικούς,
,εξαγώγιμο υλικο ,,,
Ταυτισαν την ΚΛΩΣΤΙΚΗ ΚΑΝΝΑΒΗ με την ινδικη για να κυνηγήσουν και να κάψουν τις καλλιέργειες ,,,,
,Αντι αυτού να γίνει η καλλιέργεια βαμβακιού που χρειάζεται ,,,τεράστια νερά,, και έργα που έπρεπε να γίνουν για να έρθουν τα νερά αυτά ,,
Για να μην αντιδράσει ο κόσμος σε αυτό ,,αφού θα ξερενοντουσταν αλλα χωράφια ,
Ο κοσμος πεθαινε απο έλλειψη κινίνης ,,είχαν υπερτιμολογησει ,,στην μαυρη ,,και ειχανε νοθεύσει το κινίνο και ο κόσμος πέθαινε απο ελονοσία ,,,, και τα εργα και η εκμετάλλευση βαμβακιου σε δικό του άνθρωπο,,,,
,με ειδική τράπεζα να τα μαζεύει και να δίνει δάνεια ,,,,αγύριστα ,,,

ξερίζωμα δένδρων ελληνικης πανιδας και αντικατασταση με πεύκι ρητινοφόρα 

Επισης επέκταση των ρητινοπαραγωγων για παραγωγή νευτιου με ειδική πεύκι και όχι της ελληνικής παραδοσιακής μαυρης ,που βγάζει το ευεργετικο κουκουνοσπορο ,,
,καταστρεφοντας ετσι την ελληνικη πανίδα,,,,γιατί ως γνωστόν όπου πέφτει αυτό το πευκο του ρετσινιού  δεν φυτρώνει τίποτα,,,,
βελανίδια οξιές κουμαριές χαρουπιές ελιές  κλπ δέντρα παραδοσιακά έγιναν μπάζα ,
,και καινε ακομη τα δάση,,η πευκη ρετσινιου  μια που έμειναν αμανάτι στην Ελλάδα αφού σήμερα η παραγωγή νευτιου-τερεβιθυνελαιου γινετε χημικά ///

πώληση μόνο σε χονδρεμπορους και ίδρυση λαϊκών αγορών 

Γα να μαζευτούν  φόροι λόγω χρεοκοπίας σαν και σήμερα ,,,απαγόρευσαν την πώληση αγροτικών προϊόντων απο τον παράγωγό .κατευθείαν στον καταναλωτή , είτε με ,γαϊδουράκι ..  είτε από το χωράφι , ..παρά μόνο απο λαϊκές που τότε έπεσε το σχέδιο ίδρυσης τους ,,και στους χονδρεμπορους ΜΟΝΟ 
τα σπιρτα το αλλατι,,οινοπνευμα ,ορυχεια 
και πολλα αλλα.... νομοσχέδια τοτε που καταδυναστευαν τον ελληνικό λαό και χώρο,,,σαν και σήμερα,,για λογαριασμό των ξένων ταμείων ,,,





Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.